1. նախորդ վարժության մեջ տրված բառերից որը ի՞նչ հարցի է պատասխանում և փորձի՛ր բացատրել խոսքի մասերի նման խմբավորումը:

Ա. Գոյական, ածական, թվական, դերանուն, բայ, մակբայ:

Բ. Կապ, շաղկապ, ձայնարկություն, վերաբերական բառեր:

Ա շարքը նյութական խոսքի մաս է, դառնում է նախադասության անդամ:

Բ շարքը ոչ նյութական խոսքի մաս է,չի դառնում նախադասության անդամ:

2. Հարցական դերանունները փոխարինի՛ր այնպիսի բառերով, որոնք ընդգծված առարկաներին (ենթականերին) ինչ-որ հատկանիշ վերագրեն:

Պարզվեց, որ գաղտագողի մոտեցող մարդը (ինչպիսի՞ն) է: Ճարպիկ է

Քաղաքում պտտվող լուրերը (ինչպիսի՞ն) էին: Ապշեցուցիչ էին

Եվրասիա մայրցամաքը (ո՞րն) է: Ամենամեծն է

Խորհրդավոր այցելուները (քանի՞սն) են: Երկուսն են

Այդ մրցույթի մասնակիցները (քանի՞սն) են: Հարյուրավոր են

Մեր դպրոցը շրջանում (ո՞րերորդն) է: Առաջինն է

Մեր արձակուրդը (ի՞նչ է անում): Սկսվում է

Աշունը (ի՞նչ է արել) դաշտերը, այգիներն ու անտառները: Գունավորել է

3. Բառակապակցություններ կազմի՛ր` Ա խմբի մակբայներն ավելացնելով Բ խմբի ածականներին ու բայերին:

Ա. Շատ, փոքր-ինչ, համարյա, հազիվ, ներքուստ:

Բ. Դեղին, հանգիստ, մեծ, հուզվել, հանգստանալ, լաց լինել:

Շատ մեծ, փոքր-ինչ հուզվել, համարյա լաց լինել, հազիվ հանգստանալ, ներքուստ հուզվել:

4. Կետերը փոխարինի՛ր տրված բառերով: Փորձի՛ր բացատրել, թե տարբեր խոսքի մասերի պատկանող այդ բառերն ինչո´վ են իրար նման:

Տանտեր, լրագրողներ, զրույց, ես, բոլորը, խոսել, պատմել:

Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտելացել էր. բայց դեռ… խուսափում էր:

Տանտեր-Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտելացել էր, բայց դեռ տանտիրոջից խուսափում էր:

Լրագրողներ-Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտելացել էր, բայց դեռ լրագրողներից խուսափում էր:

Զրույց-Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտռլացսլ էր, բայց դեռ զրույցից խուսափում էր:

Ես-Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտռլացսլ էր, բայց դեռ ինձնից խուսափում էր:

Բոլորը-Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտռլացսլ էր, բայց դեռ բոլորից խուսափում էր:

Խոսել-Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտռլացսլ էր, բայց դեռ խոսելուց խուսափում էր:

Պատմել-Մեր տիեզերական այցելուն կարծես թե արդեն ընտռլացսլ էր, բայց դեռ պատմելուց խուսափում էր:

Լրացուցիչ աշխատանք (տանը)

1. Տրված բառերի գործիական հոլովի ձևերով կազմի՛ր նախադասություններ:

Հայր-հայրով, ծաղիկներ-ծաղիկներով, բոլոր-բոլորով, ոչ մեկ-ոչ մեկով, հասնել-հասնելով, հեռանալ-հեռանալով:

Նա իր հայրով է այդ ամենին հասել:

Ես հիանում եմ այս ծաղիկներով:

Նրանք բոլորով իմ դեմ են:

Ոչ մեկով նա ոչնչի չէր հասնի:

Այստեղ հասնելով նա միանգամից գնաց:

Հեռանալով նա ասաց «կտեսնվենք»:

2. Տրված հարցական դերանունները չորս խմբի բաժանի՛ր ըստ նրա, թե ո՛ր խոսքի մասին են վերաբերում:

Ո՞վ, ի՞նչ, ինչպիսի՞, որպիսի՞, ո՞ր, քանի՞, ո՞րերորդ, ինչքա՞ն, որքա՞ն, որչա՞փ, որտե՞ղ, ո՞ւր, ե՞րբ:

Գոյական-ո՞վ, ի՞նչ

Ածական-ինչպիսի՞, որպիսի՞

Թվական- ո՞րերորդ

Դերանուն-ո՞ր, ինչքա՞ն, որքա՞ն, քանի՞, ո՞րերորդ

Մակբայ-որչա՞փ, որտե՞ղ, ո՞ւր, ե՞րբ

3.Փորձի՛ր բացատրել դերբայների նման խմբավորումը:

Ա. Անկատար`ընկնում (եմ), մեծանում (եմ): Վաղակատար` ընկել (եմ), մեծացել (եմ): Ապակատար` ընկնելու (եմ), մեծանալու (եմ): Ժխտական (չեմ) ընկնի, (չեմ) մեծանա:

Դիմավոր բայեր:

Բ. Անորոշ` ընկնել, մեծանալ: Համակատար` ընկնելիս, մեծանալիս: Ենթակայական` ընկնող,մեծացող: Հարակատար` ընկած, մեծացած:

Անդեմ բայեր

You are currently viewing Գործնական քերականություն